fredag 7 september 2012

Fredag och frost

Vaknade som vanligt av klockan, gick och tittade på termometern, den visade 4,4 grader, tittade ut på grannhuset, där lyste taket vitt av frost och det blev en kylig cykeltur imorse!
Kan nog vara en tanke att ta in en del av mina plantor och plantera om de övriga som ska övervintra i sina frosttåliga krukor som jag hittade på rea i sommar. =)

Annars är det fullt upp med jobbet som vanligt, har varit intensiva veckor nu sedan skolan började om, men det går bra, får lära mig något nytt varje dag och träffa alla roliga elever! =)

Igår var det dax för torsdagsmiddag hos mig igen, det blev falsk potatissallad, egen marinerade kotletter och smörstekta gula kantareller, fick en lite påse nyplockade av min morbror i förrgår, mums! =) 

Tog med en middagslåda idag, ska försöka hinna äta den i eftermiddag, sedan full fart hemåt, duscha och iväg till Ö-vik och helgens dansmara! =) Hoppas på en bra helg och om Pagoni har öppet så ska jag in en tur där imorgon, se om jag kan fynda lite smyckesdelar! =)




6 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Man känner att det blir kallare för var dag.
    Det är en gammal tant som svarvat dom stickstopparna. Ångrar mej köpte bara ett par.
    Jag får oxå vara med och testa Becel.
    Vilken god mat dina middagsgäster fick.
    Det var kul på kursen igår många stickor som klirrade. Alla stickade raggsockor.
    Ha det så mysigt på dansmaran.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  2. whaat!? Frost redan! Det var värst, här är det en fin dag nu iaf. Solen skiner så ska nog ta en promenad sen. :)ha en bra helg. Kramis

    SvaraRadera
  3. Förstår det att det måste ha varit intensiva veckor, det tar tid för kroppen att ställa in sig med arbete och att gå över till höst. Hoppas att du får en fin helg med mycket dans. Kram

    SvaraRadera
  4. Have a great weekend, Elenor!

    Hugs,
    Snoopy :D
    Snoopy's Homemade Fun

    SvaraRadera
  5. Ja, inte ska man bli förvånad om man vaknar till snö i morgon!

    Det var en mycket trevlig helg! Och vilken tur att du fyndade!


    Torsdags maten lät god!

    // Många kramar

    SvaraRadera
  6. VA? Har ni redan haft frost. Än så länge har vi klarat oss, tack och lov, men den kryper närmare för varje dag som går! Kram

    SvaraRadera