torsdag 25 oktober 2012

Tillbaka/Back again med/with pic

Nu är jag hemma igen sedan i tisdagskväll, åkte med tjejgänget till Italien några dagar och har haft det alldelens underbart! =)
Onsdag kväll åkte vi ned till Stockholm med flyg, tog flygbussen till Cityterminalen, åt middag på Burger King och tog sedan flygbussen mot Skavsta! Väl framme där fick vi våra rum och gjorde en tidig kväll då vårt plan mot Pisa skulle avgå 6.45.

Torsdag morgon ringde kl.4.15, kändes knappt som vi hade sovit alls men steg upp, packade om väskorna och gick ner till en enkel men mättande frukost. Gick sedan till flygplatsen, checkade in hos Ryan Air och väntade på avgång! Själva flygresan tog lite över 2h 45min, regnade när vi åkte och var strålande sol när vi landade i Pisa vid 9.30. Väl där så hoppade vi på flygbussen som tog oss in till centrum. Jag hade fått en karta över Pisa av en kollega och den funkade perfekt! Så vi tog sikte mot lutande tornet, åt lite på vägen och släpade sedan våra väskor och oss i varma kläder dit.
Vi var inte ensamma som ville fota och inte heller ensamma som gjorde konstiga rörelser, tillbringade en stund där och handlade lite souvenirer innan vi gick tillbaka till tågstationen.
Tåget till La Spetzia och Riomaggiore tog ca 1,5 h med ett byte, var rätt så skönt när vi kom fram till slutdestinationen, Riomaggiore. =)
Vi klev av tåget och började vår vandring upp till Edi apartments, där vi fick nycklarna och guidning upp till vårt hus av en glad och pratsam italienare, som dock inte kunde mycket engelska men han pratade på ändå! =)
Vårt hus "Il Carrugio" bestod av tre våningar så vi delade upp oss två på varje, första och andra hade badrum, den övre hade köket + balkongen! Sedan fick vi ta av oss varma jeans, sockar och extra kläder + lämna vårt bagage och kunde gå ner på by och få i oss lite mat, handla och njuta av solen och 22 grader varmt! =)

Det var lite om vår första dag, klickar ni på länken ovan så får ni se hur vi bodde och utsikten från balkongen! =)

Solnedgång på kvällen! =)

I will try and write in english also later, but you can use the google translate in the side column too if you like! =)

1. Sounds like fun trip and the apartment looks nice. Why pay for translations? Google does it for free, I believe. Vee xx

2. Welcome back, Elenor! So glad to hear you had a great time. Love the photos.

Hugs,
    Snoopy :D
    Snoopy's Homemade Fun

3. Tack :) Vi är friska och pigga nu.
    Härligt det låter, lite värme hade suttit fint. Fint ni bodde :)
    Kram

4. Å´härlig resa! Riktigt fint där ni bodde! Kramiz

5. Härligt. Det är så skönt att resa och mysa! Ni bodde fint tycker jag. Välkommen hem igen! Kramar

6. Välkommen hem!

Verkar ha varit en mysig liten minisemester! Hoppas du lägger ut fler bilder från resan, än bara den där lilla " fjutten " :D

// Kram

7. Så härligt, låter som att ni har haft en toppenresa. Välkommen hem igen. Kram

8. Hej vännen och Välkommen hem till kylan.
    Fint ni bodde. Mysig resa ni gjorde.
    Visst är han fin min toagris, ska kolla och se vad dom har nu på Direct Trade.
    Igår var jag så krasslig och kände mej febrig i morse var allt borta.
    Kul det var på kursen i torsdags när vi skulle lära oss att rita Manga.
    I torsdagskväll fick vi höstens första snö lite ligger kvar än och kylan håller i sig.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

9. Hallojs. Så härligt att få resa och se så mycket fint. Låter som du haft det bra. Dragkedjor är pest och pina. Denna är lång dessutom. Underbar dag har det varit idag. Ha det bäst.