söndag 6 januari 2013

2013 är här, med bilder =)

Då var det ett nytt år och nya utmaningar, en ledig dag kvar på jullovet och sedan tillbaka till jobbet på tisdag igen!

Julen firades hos killens familj på julafton och hos mamma på juldagen, ska visa lite julklappar så småningom, måste bara redigera lite kort! =)
Hann med ett biobesök efter det, så har sett The Hobbit nu, den var bra och tiden flög iväg! Efter det så blev det en torsdagsmiddag med pizza, som motvikt till all julmat!
Hade en lugn helg och efter det tog vi tåget upp till Älvsbyn och firade nyår med mina kompisar + några till! Vi hade knytkalas, så en av tjejerna fixade förrätt, C varmrätt och jag efterrätten! Det blev en after eight chokladtårta, den blev mycket mumsig! =)



Lite fyrverkerier som lyckades fastna på bild, vi skickade bara upp ballonger!




Tisdagen tog vi det lugnt, en promenad och sedan en tur till linedance gänget och pizza, efteråt blev det guitar hero och lite Big Bang Theory! =)
Onsdagen spelades spel, en tur på byn och hemåt med tåget på kvällen!

Torsdag ordnade jag lite saker här hemma och åkte sedan med till killens familj, spelade spel och hade en trevlig kväll! Fredag firade vi hans lillasyster med tårta och paket på morgonen, tog en promenad ute i det fina vädret och sedan blev det mer spel, tacos till middag och lite Super Mario Kart och Super Smash Bros innan vi puzzlade lite!
Lördag ganska lugnt, vi fick skjuts till tåget och när jag kom hem så blev det en tur på stan med mor och syster. Sedan fikade jag med en god vän på Kafé Station, det var mycket trevligt! =)
Tog en promenad till mamma, åt middag med henne och syster och såg på tv!
Idag blev det sovmorgon och sedan cykeltur till mamma, sett skidor och sytt två par panelgardiner + en duk! Imorgon ska jag fixa mina trasiga glasögon (tur jag har två par), pyssla lite och bara ta det lugnt! =)




Bilder får komma senare, kan tydligen inte överföra något just nu, blogger har nåt problem! Löste det med att installera Google Chrome! =)






9 kommentarer:

  1. Du har har haft att göra under din ledighet. Det låter så trevligt allting. Och gott...
    kramar =)

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Ja, nu skriver vi 2013 fast jag har nog gjort det under hela december...Idag är det i alla fall en helt vanlig arbetsdag och min arbetsplats kommer att fyllas upp igen...Där har varit ganska tomt ett tag. kramiz

    SvaraRadera
  3. Ååååh det låter himla trevligt alltihopa :)

    Hoppas att du får ett underbart 2013.

    Kram kram från Gurkiss

    SvaraRadera
  4. Jag såg fotot på det du hade sytt, snyggt :) Kul, då har du sett filmen och visst var den bra. Hoppas att du får en fin arbetsvecka. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Härligt jullov du har haft.
    Här börjar dom skolan idag.
    Kul att sy sina egna gardiner, var ett tag sen jag gjorde det, har mest blivit gardinkappor.
    Ligger snön kvar som kom igår?
    Jag hoppas man kan sitta och sticka i oljudet när dom håller på och bilar. Jag kommer att gå till vår lokal.
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  6. Godmorgon i stugan denna tisdag! Kramiz

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Nu har vi oxå vitt, jisses vad mycket snö det kommit sen i går kväll.
    Jag har oxå fått nya undermej. Första han säger när vi pratar han presentera sig inte: har du en Moraklocka. Har ju inte det.
    Jobbigt för dej när dom håller på och spelar högt.
    Jag borde oxå kolla min syn 4½ år sen sist.
    Min gubbe var till Specsavers och dom hade bra priser. Dom är billigaste optikern här vi bor.
    Gick det bra att jobba idag?
    Jag har sparat några förpackningar ska försöka ta upp det limmade och se om jag kan göra lika förpackningar.
    Ha en bra dag
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  8. Fint jullov du haft :) En hel del har du också hunnit med, det allra viktigaste under julen är ju trots allt att få fira den med de personer som betyder mest för en :) Kram

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder, låter som att du har haft det jättebra. J anu är vardagen åter, sonen har varit i skolan idag, jag är mitt uppe i jobbarnätter nu. Kram

    SvaraRadera