måndag 6 juni 2011

NettieG's Digital Gems Challenge "Once Upon a Paper doll"

The new challenge "Paper doll" is a progressive challenge. For the next couple of weeks, we will be doing this in thee steps. We have done this before and had a lot of fun doing it! =) 
You must use NettieG's featured image and we will give the first one for free. 
Visit NettieG's store and pick which of the two images you want, use the "Email me" form and we will email it to you! 
Post your project and we will send you the next image for FREE! Feel free to twitch it! =)



Den nya utmaningen "Pappersdocka" är en progressiv utmaning! De närmaste veckorna kommer att ägnas åt denna utmaningen som kommer att vara i tre olika steg! Vi har gjort detta tidigare och det var jättekul! =)
Ni måste använda den utvalda bilden och den första får ni gratis genom att gå till NettieGs affär och välja en av de utvalda bilderna genom att maila dem via "Email me" som finns i högra spalten. Sedan skickas den till er via mail!
Blogga om ert kort eller skapelse så kommer ni sedan att få den nästa bild GRATIS! =) Valfritt att tolka och snitsa till det som ni vill! =)

I used both images and created a beach scene with the girls for the first step, hope it can inspire you to make something too! =)
Jag använde båda bilderna och skapade en strand bild med tjejer för första omgången, hoppas det kan inspirera er att skapa något också! =)



10 kommentarer:

  1. Love your paper dolls Elenor!

    SvaraRadera
  2. Har Nu beställt "DeeDee"
    får se vad som Händer!
    :)
    Kram
    Stevie

    SvaraRadera
  3. Gomorron. Så rackarns duktig du är. Man kan ju undra vad sjukvårdsrådgivningen är till för. Vet du att jag måste försöka åka in till stan tidigare. Jag börjar jobba klockan fyra. Vi kanske får ta det en annan dag då???.
    Ha en härlig Nationaldag.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Fint kort du har gjort.
    När jag läste klippdocka kom jag på en tävling jag var med i man skulle göra en klippdocka, gick till final när man skulle göra rokokokläder. Vann en fin kristallskål.
    Synd att man inte fota.
    Shit inte bra med AC i bilen var skönt med allt kallt men straffet har blivit nackspärr.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Åhh så fint, duktig du är! :D SV: hihi jaa, känner du igen veckans kändis da? :) Spel är himla kul och bokklubbar är inte helt fel! :) hoppas att du får en fortsatt bra dag nu! :) Kramar

    SvaraRadera
  6. Den har jag också anmält mig till!
    :)

    SvaraRadera
  7. vad menar D med
    Ska du vara med i utmaningen vi har hos NettieG så får du skapa något med henne också?!

    SvaraRadera
  8. Svar på kommentar:
    ja, tänkte jag skulle vara med i Tävlingen?!
    Ska man bara färglägga "HENNE" eller ska man göra annat också med "PappersDockan"?!

    SvaraRadera
  9. Kolla Din mail,
    vet ej om jag gjort rätt!
    :)
    Kram
    Stevie

    SvaraRadera