tisdag 13 december 2011

Lucia på Midgård

Idag var det dax för lucia på Midgårdsskolan, såg att Anita, en lärare på skolan har tagit lite bilder + har en video med två av tjejerna som sjöng duett! Har skrivit och frågat om det är okej att jag länkar dit och nu finns länken här ovan! =)
Här finns lite bilder från första föreställningen!
Tog två kort med mobilen från andra föreställningen, lyckades föra över dem hit nu!




Vädret idag har varit regn, is och spårigt, sedan regn igen! Suck!!!
 Pysselshoppat lite ikväll, så har lite nya saker hemma och lite juklappsöverraskningar! =)

9 kommentarer:

  1. Å´så fint! Då fick jag i alla fall se en lucia till sist! Kramiz

    SvaraRadera
  2. Vilken fin Lucia, det är något stämningsfullt av att få delta som åskådare i ett luciatåg. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Såg inget Luciafirande igår.
    Jag bakade lussekatter.
    Passade på att ta en lång promenad mellan regnskurarna. Fy donk vad det har regnat här.
    Måste införskaffa ett par broddar oxå. Finns ju så många att välja på.
    Idag ska jag baka tekakor är ett måste till julen.
    Önskar dej en bra dag.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  4. Visst är Lucia en vacker tradition. Här i svenskfinland firar vi den på samma sätt som ni i Sverige.

    I östra Finland däremot har de inte ens hört talas om Lucia. Egentligen räcker det att köra 200 km inåt landet härifrån, för att Lucia ska vara ett helt främmande begrepp för de som bor där :) Kram

    SvaraRadera
  5. Det ser verkligen ut som Lucia ska se ut. Tyvärr tunnas våra traditioner ut mer och mer... Kramar

    SvaraRadera
  6. Godmorgon i stugan! Ingen is här och det är jag väldigt glad för! Idag har vi 4 plus...Kramiz

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Tycker den ängeln är så fin. Har ett batteridrivet ljus till den.
    Jag brukar slå in mina paket själv. Men det här var lite otympligt att bära på.
    Jag brukar ta fram julgardinerna till Lucia har det i alla fönster inte ens det har jag gjort i år.
    Måste fixa julkorten är sista dagen i morron när man har julfrimärken.
    Har haft fullt upp med mina raggsockor jag håller på med.
    Idag har vi -3
    Önskar dej en bra dag.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  8. Fina Lucia bilder.Iag har det varit uppehåll inte blåst så mycket.kram

    SvaraRadera
  9. Åhh så vackert och stämmningsfullt det var på bilderna. Det är vackert med Luciafirande. Var glad du att du fick se ett live.

    Kramisar

    SvaraRadera