måndag 15 december 2008

Intelligent Julutmaning

Jag har läst denna lite överallt men inte hunnit med den förrän nu, när du är klar med detta, gå in till Fröken Sparsmart och skriv i hennes gästbok att du har gjort denna utmaning!
Skriv i inlägget du gjort den samt din adress eller nått annat skoj =D Tror ni hundra personer gör den? Det återstår att se!!!

*Har du köpt en chokladkalender?  Nej.

*Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
Ingen kalender

*Har du hunnit med att köpa alla julklappar? En kvar.

*Till vem är det svårast att köpa? 
Föräldrar och äldre släktingar.

*Dricker du alkoholfri glögg? Nej.

*Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
När man var liten eller om man planerat bra, så slipper man stress.

*Hur många stjärnor ger du till årets julkalender? Har inte sett den men hört andra skratta åt den så lite bra måste den ju vara.

*Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna? Trolltider såklart!
*Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?  Det vet jag faktiskt inte.

*Vem är det som julpyntar hemma hos er? Jag och bara jag.

*Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut? Jag, min lilla minigran med belysning och diverse dekorationer.

*Plastgran eller äkta? Liten plastgran, äkta vara ryms inte.

*Älskar du att få julklappar eller att ge bort? Det är ju så roligt att ge bort, men skulle sakna om jag inte fick någon.
*Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige? Julen känns bäst hemma!

*Känner du någon julstämning nu? Jo, den har hittat hit.


*När kom din julstämning? Tillsammans med snön.

*När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast? Kvällen innan advent!

*När julpyntar man? Vid tredje advent
*Skickar du julkort? Alltid! Har tom gjort egna till alla i år.

*Vilken senap till skinkan? Ingen alls.
*Viktigaste på julbordet? Lax och sill, + lite varm saker.

*Julmusik jag inte kan vara utan? Min samlingskriva, en köpt och en egenhändigt hopplockad. =)

*Världens bästa jullåt? White Christmas

*Julknäcke eller vörtbröd? Vörtbröd såklart!

*Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv? Ischoklad, men gör egen kola då och då.
*Vilka traditioner har ni? Julmat, Karl Bertil Jonsson, sen öppnas klapparna.

*Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma? Paket att slå in hemma.

Vad väljer du?
Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar -  Knäck
Ischoklad - Marsipan

Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej Glögg - Julmust

Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris ala malta- Risgrynsgröt
Fröken Sparsmart- Tomten
Hemma - borta?

Och slutligen....


Fem fördelar med julen enligt mig:

* Julledig
* Sovmorgnar
* Tid för mys och vara ute dagtid
* Att hinna träffa vänner och släktingar
* Bara få vara

Fem nackdelar med julen enligt mig:

* Julen går så snabbt
* Stress
* At inte alla är lediga på julafton
* Att de visar många repriser på tv
* Posten tar tid

Alla som inte redan har gjort denna, följ instruktionerna och börja skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar