fredag 26 december 2008

Julfirande

Firat jul idag istället för igår, så blev lite amerikanskt som jag och min kompis J pratade om idag på telefoon, för 10 år sedan firade vi jul idag, som de gör i USA, märklig känsla men då hade vi samlat ihop oss ett gäng tjejer och firade "svensk julafton" på rätt dag.

Eftersom mamma jobbade kväll igår så blev det bara en lunch med henne, idag slutade hon vid halv 4 så syster och jag träffades där, tog bilen och tände ett ljus på mormor och morfars grav, sen åter och ställde i ordning inför julmiddagen så att mamma kunde sätta sig ned och äta när hon kom hem.

Efter det plockade vi undan och kikade på tv, tills syster ville öppna klapparna, detta år fick hon vara tomte och dela ut dem och alla var vi nöjda med sakerna vi fick.
Jag fick en del pysselsaker, brads som ser ut som skruvar, knappar i olika färger + några med pirattema, akvarell färger + lite annat smått och gott, jo en ministereo också, så nu åker 80-tals stereon ut!

Cyklade hemåt utan problem men fick lämna stereon + tvättkorgen hos mamma, de rymdes inte, så de får hitta hem med bil senare.

Haft en härlig dag och kväll, nu återstår bara att säga godnatt och hoppas att grannarna slutar spela musik så att jag kan sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar