måndag 27 september 2010

Min helg och måndag

I helgen blev det dans, det var skoj! Min fot som har varit lite kass sedan Ö-viksmaran funkade bra!

Lördagen satt jag hemma hos mamma och sydde, det blev två örngott med katter på som jag gav bort och en tygväska med döskallar på! Lagade även ett par jeans så att jag kan använda dem igen!
Sedan följde syster med hem och vi såg på Supernatural, de två sista avsnitten från säsong 5, så nu är det bara att vänta in säsong 6.

Söndag steg jag upp, duschade och åt frukost när mamma kom förbi med ägg, hon hade varit och shoppat i Yttertavle, så nu finns det goda ägg hemma igen!
Efter det slog jag in örngotten och cyklade upp till C som hade kalas, vi blev inte så många men det var trevligt och hon blev glad över örngotten och kattkortet som jag gav henne, visar det här igen:

Efter kalaset cyklade jag till mamma, där hon och syster väntade på mig, sedan körde vi till pappa i Vindeln, fick nacke, rygg, knän och min onda fot kollade, så nu känns det bättre idag. Fast har vilat då jag insåg att träna efter en nylig koll inte är så bra.

Idag steg jag upp och cyklade till lasarettet, hade en tid på ortopeden där jag fick träffa en bra läkare, hon kollade armarna i olika lägen, styrka och rörlighet. Tydligen har det blivit flisor/veck på olika ställen i axeln och det är det som skaver och gör ont, så nu är det planerat operation i december. Jag har gått med detta i 1,5 år nu, så är rätt så less och vill kunna göra roliga saker också.

Efter det blev det en tur tillbaka till jobbet, sedan vidare till andra skolan och en tur till mamma efter jobbet!
Har varit och handlat med syster, morbror och kusin, så nu är förråden fyllda igen!

Lagade äppelscones (recept finns här hos Browneyed girl) till middag/kvällsfika, de blev riktigt goda!

Ska jobba på ett födelsedagskort nu, en arbetskamrat har fyllt 50 och vi ska fira henne med att äta på Norrlandsoperan på fredag, så ska fixa nåt fint åt henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar