torsdag 10 april 2014

Another manly card

I made this card also for our challenge at Dragonfly Dreams challenge 4 "Make it for the boys" (0-90)!

It's colored with promarkers and cut out with scissors. After that I used my edge scraper and ran a brown ink pad along after that to make it stand out a little more. Added the image to a kraft cardbase and that's it. =) 

This image is also from Delicious Doodles, our sponsor for this challenge! =)


I'm adding this into the following challenges:





11 kommentarer:

  1. Wonderful card Elenor I love this image.
    kevin xx

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen skönt! Tack, det var vår den helgen iallafall :)
    Fint kort :) Allt bra med dig?
    Kram

    SvaraRadera
  3. fabulous and fantastic card Elenor.

    gr karin

    SvaraRadera
  4. Fabulous Men's card Elenor..Loz

    SvaraRadera
  5. Wow great male themed card Elenor love that boat image.

    SvaraRadera
  6. Så fint :)
    Hoppas att du har haft en bra vecka, snart är den slut. Här har jag nu redan gått på ledighet och det är så skönt att ha helgen fri. Kram

    SvaraRadera
  7. WOW! Detta är ju inget kort - det är en vacker tavla! BRA JOBBAT! Kram

    SvaraRadera
  8. Jättefint kort :)

    Ja det var skönt det gick bra med brandlarmet, mycket prat med barnen om det, kommer vara det stora samtalsämnet nu ett tag

    SvaraRadera
  9. Hej vännen!
    Vilket fint kort du har gjort. Så duktig på fäger och måla så det blir liv i det du gör.
    Min högsta önskan är att dom ska komma på medicin som hjälper mot fibro.
    Jag började om på min näverkrokning och har bara en färg. Ska bli en grytlappa som blir stor behövs mången gång när man ska ta ut något från ugnen. Dom som har olika färger på varven har det lätt för dom ser när dom gjort ett varv. Jag måste sätta nålar och markera var varvet börjar och slutar. Men har kommit en bit på väg. Blev inte så mycket gjort igår var mycket prat och skratt.
    Tycker dom kunde sanera efter husdjur oxå för det kan ju inte bli så många dom får göra.
    Igårkväll vid 22-tiden började en granne köra med massa maskinger han håller på och tar bort sitt gamla kök och ska fixa nytt. Men börja vid den tiden, Han är med i styrelsen trodde han hade lite mer innanför pannbenet.
    Svårt att somna så jag vakan med sån skallebank i morse som jag fortfarande har kvar.
    Ha en bra kväll och trevlig helg.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  10. Tycker absolut du skall se filmen :)

    SvaraRadera
  11. Vilket härligt kort!

    Det här blev jag glad över!

    // Kram

    SvaraRadera