tisdag 1 april 2008

Pysselmässa + bloggfest

Ja, då var det lördag eller ja det var ju det i lördags.
Åkte in till Gbg på morgonen och fick skjuts av min snälla kompis E fast hon inte ens skulle dit, så kom fram rätt tidigt men tog en tur mot KG-29 för att kolla om Ricc´s beskrivning stämde och det gjorde den perfekt, så roade mig med att ta lite kort på Vasakyrkan innan jag gick tillbaka till mässan.

Väl där så var det redan foll som väntade fast klockan bara var 10.30, den öppnade först kl.11. Så stod och pratade med en trevlig tjej från Helsingborg, vi insåg till sist att det nog var bäst att vi ställde oss i kön som bara blev längre och längre. Vid 10.50 började de insläppet och då fick vi köpa vår inträdesbiljett, hängde av ytterkläder och köade i trappen ett tag innan vi äntligen blev insläppta. Det var ca 27 utställare där och gissa om det fanns mycket att titta på, jag blev helt snurrig men kollade runt lite och sen var det shopping fram till 12.30 då hungern slog till. Köpte en ciabatta med skagen (förska räkor) + en flaska juice = 88 kr. Tur att det var gott med såna priser!

Sen kollade jag runt lite mer, shoppade lite av varje, stämplar, papper, stickers, dekorationer och embossingpulver. Tog en paus och gick ner till ICA och handlade lite frukt, vatten och choklad, sen upp igen och gick runt till 17 då jag gav upp. Räckte gott och väl med de timmarna där!

Då bar det av på trötta fötter till KG-29, på Karl Gustavsgatan 29, ringde och kollade att grabbarna var där och det var bara att komma så jag dök upp redan 17.45, skönt att få vila fötter och ta det lite lugnt innan festen började. Vid 18.30 kom Albatross, Micke dit, så då var vi tre från festen, Ricc inräknad, han som har puben.
Sen började alla andra komma två eller en och en eller tre tillsammans, så till sist var vi runt 14 pers där och under mycket skratt och fotoblixtrar avnjöt vi mycket god mat och god dryck fanns tillgängligt också, allt sköttes av grabbarna Ricc och Filip med glans.

Det var superkul att träffa alla, även om man inte hade "skrivits" så mycket med alla på bloggen innan, men nu har man ju koll på dem lite bättre och ett ansikte till namnen. Kort blev tagna av flera, mina är kvar i kameran men lägger kanske upp lite senare, om inte annat på min goa lasagne!
Vi körde en lek med ledtrådar och jag vann, så fick ett fint diplom och sen fick alla andra som svarade också diplom, mitt kommer hit sen, har det väl skyddat bland alla pysselpapper. Visade mina kort också, fick några sålda och det var kul, fanns en till pysslade bland oss som gör saker med pärlor, Chris, hon hade en fin egenhändigt gjord brosch på sin kappa.

Så får tacka alla för en härlig fest och inte minst Mim och hennes Insnöad som dragit igång det hela, stor eloge till er! Så nu är det att se fram emot en ny fest, kanske i sommar och hoppas att fler unnar sig att komma, vore trevligt och blir garanterat en kul fest, vi måste ju göra detta till en tradition!

Kramar till er alla, nu ska en trött Ellis sova gott efter helgens bravader, den långa resan hem och stämpelmontering! Mer pyssel kommer senare, förmodligen redan imorgon kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar