onsdag 9 januari 2013

Guest Artist at Art With No Boundaries Ezine Vol 2

I was asked if I wanted to be a Guest Artist at Art With No Boundaries Ezine for January, so I decided to accept and this is what I made for it! =)

Victorian Valentine Heart


I bought this heart in wood with silver coloring at a sale 2 years ago and left it in a drawer and found it when I was looking for something else just before christmas!
I realized that it would be perfect for a Valentine hanging, so decided to work with it!

The things I used for this is a wood heart, soft pink cardstock, promarkers, glitter pen, ribbon and glue!
The designs used from CS Designs are: Angel Face x 2, Victorian Deco Heart 1 and How do I love thee background.

I first printed out the background on soft pink cardstock and traced the heart so that I would get a good background fit inside the heart, next I glued the background to the back of the heart. After that I printed out the Angel Face and mirrored one of them, colored her in soft tones and added some silver in her eyes! I also colored the heart and cut out the rest of the designs and placed them inside the frame!
I added a ribbon on the back as a hanger with my gluegun! 

I'm happy with the how it turned out and think it will be a fantastic hanging for Valentine's Day!



This is the finished heart and below some close up on the details!







I'm going to add this into the following challenges:

Crafting for all seasons challenge blog: #43 Something new - new digis from CS Designs

Crafty Creations Challenge: #204 Something new - new digis from CS Designs

Frilly and funky challenge blog: Follow your muse - my muse was the heart I found in my stash + the digis I used. =)

Fresh Brewed Designs: Challenge 1 Anything goes

Penny's Paper-Crafty challenge blog: #109 Anything goes





39 kommentarer:

  1. Elenor, Thank you for sharing this beautiful piece in the current issue of the Art With No Boundaries Ezine. I love what you have done with the Angel Face design and the Digital Engraving Background. The colors you chose are perfect and the white hair give her even more of an angelic quality. It was a pleasure working with you again and so glad you could share this wonderful piece with our readers.
    :) Chris / CS Designs

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert hjärta!
    Här är kallt denna dag och jag bävar för att gå ut i halkan! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Congratulations on being guest artist Elenor. Your piece is Stunning..Loz

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Kul att få vara gästartist.
    Du har gjort så fint hjärta.
    Tack, dom är knappt 8 cm så det är lite piller när man ska montera.
    Vi har 5- och det snöar lite.
    Rackarns vilket bra pris på änglarna.
    Igår rensa jag ur garderoben. Vikten rör sig ej men kläderna blir för stora. Är väl mina muskler som väger. "ler"
    Jag inbillar mej att jag kommer att göra mycket när det är stambyte, blir säkert inte mycket gjort.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Ett fantastiskt fint hjärta du har gjort! Jag gillar det verkligen! Kramar

    SvaraRadera
  6. Elenor this is just so creative. I love the touch of silver shine. Congrats on being a guest artist at Art with no Boundaries' January 2013 Ezine Magazine.
    Hugs
    Desíre
    {Doing Life – my personal blog}

    SvaraRadera
  7. Hej! Vi hade trevligt som vanligt :) Tack!
    Tar lite tid att komma in i jobbrutiner igen när man varit ledig ett tag.
    Jättefint hjärta :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. very beautiful Elenor.

    greetings karin

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att bli tillfrågad :)

    Läckert hjärta :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  10. Vad fint hjärta. Jag älskar hjärtan. Och glitter. Och rosa. Jag känner mig riktigt duktig för jag förstod vad du skrivit den här gången. (Min engelska är inte den bästa...)
    Sv; jag är inte så duktig på datorer eller på dataspråk. Vad menas med vad jag använder för webläsare? Jag lägger in kort själv eller lånar från googel. Dom ligger i hämtade filer/favoriter. Men det kanske inte var det du frågade om...
    kramar =)

    SvaraRadera
  11. Ja det är skoj, kanske kommer någon som gör en för er scrapbookar också :)
    Du gör ju så fint, har sparat korten du skickat till mig också. Man blir så glad av hemmagjort :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Annars får du starta en ;)
    Kul med dans :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Haha, då vet jag vad webläsare är nu. Bra att det löst sig för dig.
    Jag använder firefox, men hörde av en "datanörd" att chrome ska vara den bästa.
    kramar =)

    SvaraRadera
  14. Vad jobbigt att få träffa olika läkare varje gång. Ingen så bra ordning på vården för oss som behöver hjälp tycker jag.
    Jag tittade också på Person of interest. Jag kommer fortsätta att titta på den, den verkar bra. Sen tittade jag på lyxfällan. Jag blir lika förvånad varje gång. Att folk inte har någon koll alls på sina pengar och utgifter. Eftersom jag inte kommer somna än på ett tag så ska jag även titta på två avsnitt av CSI, det ena avsnittet kommer en från Spårlöst försvunnen vara med som sin roll i just den serien. Sånt är kul tycker jag, att dom går över "gränserna". Just nu kollar jag på Hells kitchen.
    När jag skrev allt det där så kan man tro att jag bor framför tv;n. Jag gör lite annat medan jag ser på tv;n men ändå...
    kramar =)

    SvaraRadera
  15. A beautiful heart hanging here. You have obviously taken time to think about your design. Thanks for joining us at Frilly and Funkie. Hugs, Jenny x

    SvaraRadera
  16. Love this! The digis you use have a great art deco look. So glad you joined us at Crafty Creations Challenges!

    SvaraRadera
  17. Godmorgon i stugan denna fredag! Fortsatt kallt här men bara lite snö...mer är på väg! Kramiz

    SvaraRadera
  18. This is so beautiful, and perfect for a Valentine gift. Your colouring is great!

    Thank you for playing with us at Penny's Paper Crafty, and good luck in the draw.

    Jennifer. x

    SvaraRadera
  19. Vilket sött hjärta, den gillade jag extra mycket. Jag har nu ledigt, jag gick av igår och har bara måndag natt att göra fram tills nästa helg :) Så det är den goa veckan. Kram

    SvaraRadera
  20. A beautifully thought-out and executed hanging Ellis. Thanks for joining us at Frilly and Funkie this time. Hugs, Jenny x

    SvaraRadera
  21. Trevlig helg önskar jag dig.. Njut av din ledighet! Kram

    SvaraRadera
  22. Visst är det så, allt hänger på oss vuxna till hur barnen beter sig idag. Hoppas att du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  23. Elenor, This heart is beautiful! You've created a great Valentine keepsake. Those Art Deco style images are lovely and you've colored them perfectly! Thanks so much for playing along with us at Frilly and Funkie!

    SvaraRadera
  24. Lovely hanging Ellis ! Thanks for joining us at Frilly and Funkie. Sue C x

    SvaraRadera
  25. Godmorgon, godmorgon denna kalla lördag! SMHI har lovat sol och då får vi betala priset dvs. ta kylan! Kramiz

    SvaraRadera
  26. Hej vännen!
    Tack, undra om man ska använda magnetarmbandet dygnet runt för att det ska fungera. Det känns lite varmt där armbandet sitter. Det är gjort i titan, jag får röda utslag av det.
    Burr idag har det varit -8 och kallt känns när det blåser.
    Man blir glad varje gång man hittar bra saker till fyndpris.
    Har blivit en hel del att plocka bort i garderoben. Men man ska nog spara lite man vet ju inte vad vikten kan hitta på.
    Gårdagen bara försvann hade tänkt göra formarna klara till hallongrottorna men jag virkade inte en maska.
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  27. Godmorgon! Redan söndag och helgen går mot sitt slut! Kramiz

    SvaraRadera
  28. Helgen har varit ledig för mig, jag jobbar nästa helg. Hoppas att du har haft det bra. Kram

    SvaraRadera
  29. Godmorgon! Måndag igen och ny arbetsvecka! Kramiz

    SvaraRadera
  30. what a wonderful creation love the shape
    Hugs Kate xx

    SvaraRadera
  31. Då har du haft en härlig helg, så kul med dansen och det är bra träning det. jag har haft en lugn helg, det blir jobb inatt och sedan ledig till Fredag. Kram

    SvaraRadera
  32. Hej vännen!
    Jag testade och skickade efter två toppar från den, få se hur dom är när jag får hem dom.
    Utslagen är kvar måste vara från armbandet eftersom dom röda prickarna är under dom. Ska hålla ut och testa det för att se om det gör någon verkan.
    Lördagen var en slappardag.
    Och igår var vi och handla lite bra att ha grejer som behövs under stamrenoveringen.
    Nu har vi haft kallt några dagar nu är det nästan 10-.
    Hoppas du har haft en bra arbetsdag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  33. Hoppas din helg har varit bra och önskar dig en härlig ny vecka! Kramar

    SvaraRadera
  34. Jag som skrev till dig att jag skulle titta på så många program sov mig igenom alla. Det var skönt att sova men några program ville jag se. Men jag kan inte få allt.
    kramar =)

    SvaraRadera
  35. Dåligt minne också..
    jag skulle säga att jag tror att det kan vara intagningsstopp på vårdcentralen jag vill byta till precis som för dig. Även om man kan ställa sig i kö (jag vet ej om man kan det) så måste jag ha en ny allmänläkare snabbt.
    kramar =)

    SvaraRadera
  36. A lovely creation!
    Thank you soo much for taking part in our "anything goes" challenge over at Penny's Paper Crafty Challenge Blog… Sorry for the late comment, but I didn't have any internet the last week.

    Hope to see you again in our new challenge that started on Wednesday.

    Hugs,
    Melanie
    (DT Penny's Paper Crafty Challenges)

    SvaraRadera
  37. So glad you found this in your stash! It does make the perfect valentine hanging. Very Pretty!
    Thanks for joining us this month at Freshly Brewed Challenges!
    Stacy D.

    SvaraRadera
  38. That's great!
    Thanks for joining us at CFAS!
    Jani x

    SvaraRadera