fredag 8 februari 2013

Ängla hängen/Angel charms

En god vän till mig ville gärna ha lila ängla hängen då det är fibromyalgins färg bla, finns fler som hör dit också såg jag när jag googlade lite! =)

Dessa är ca 4 cm långa, gjorde med min nya rundtång som jag shoppade på Pagoni förra helgen, den var klart värd att skaffa! =)


Jag lägger till detta hänge i Anything Goes utmaningen på CDAC! =)

Här är en listan jag hittade via google på de olika bandens betydelse på svenska och en bild på de engelska namen, om någon har en bra länk till de övriga så skriv en rad!




  • Rosa bandet - bröstcancer 
  • Röda bandet - AIDS 
  • Vita bandet - våld mot kvinnor, lungcancer
  • Gröna bandet - kvinnor med gynekologisk cancer 
  • Blå bandet - prostatacancer 
  • Lila bandet - trafficking, fibromyalgi
  • Guld bandet - barncancer
  • Gula bandet - cancer generellt 
  • Grå bandet - barnarbete
  • Turkosa bandet - neurologisk forskning 
  • Rosa/blått eller rosa/turkost band - spädbarnsdöd
  • Änglarosetten - spädbarnsdöd - Spädbarnsfonden
  • Pusselbit - autism
  • 12 kommentarer:

    1. Oh Elenor what a beautiful job you've done on this angel pendant. I have a lime green ribbon on my car signifying hubby's Lymphoma Cancer (over 3 years cancer free now thank God!). Great job and bless you for making these!

      SvaraRadera
    2. It's beautiful, Elenor!

      Hugs,
      Snoopy :D

      SvaraRadera
    3. Wow...very cool I love the purple pearl..so pretty...I could see something like these having off my skate bag..they could even have a little skate dangling from it too ;) I like your creation and what a pleasure to visit your blog .Thank you so much for playing the cdac challenges. Can't wait to see what you will come up with for the other challenges going on. Remember you can enter as many times as you like till March 31st. Happy crafting.
      Priscilla

      SvaraRadera
    4. Så söt ängel och en härlig färg :)
      Kram

      SvaraRadera
    5. Oh Elenor! These are beautiful! I am so happy you shared this link at CDAC for the Anything Goes challenge so that I could stop by your blog.

      SvaraRadera
    6. Hej vännen!
      Fina änglar du har gjort dom gillar jag.
      Hojtar till om jag hittar en länk till banden.
      Fy sjuttsingen vad jag blev besviken nyss trodde jag skulle hämta torra och mysiga frottehanddukar i tumlaren men dom var mer blöta än torra.
      Jag har stickat ett par tunna raggsockor med kort skaft som jag har när jag sover.
      Har suttit och klippt ut så mycket till kort så nu funderar jag på att fortsätta sticka på min sjalkrage.
      Va kul har ni oxå snöskulpturer. En tjeja från Luleå visade mej vilka fina isskulpturer doom gör i Luleå varje år.
      Nu ska det vikas tvätt sen blir det soffhäng och kika på melodifestivalen.
      Ha en bra kväller
      Kram från Gun-Britt

      SvaraRadera
    7. Vit band är även för lungcancer

      SvaraRadera
    8. Du är så himla duktig. Änglahänget är urläckert! :) Kramar

      SvaraRadera
    9. Hej vännen!
      Mådde inte bra när man gick och sopa upp dammet, yrde mest omkring för det är ju så fint. Var sån skillnad när man dammsög.
      Är lite jobbigt man drar ner en massa slipdamm. Alla man träffar låter lika hesa.
      Irriterad jag blev på en kille han stod så länge i tvättstugan och bara prata i mobilen. Räkna sakta till tio så jag inte skulle säga något dumt till honom.
      Gubben jobbar med sånt så han kollade igenom tumlaren orkade inte tumla en gång till ville upp och se på tv.
      Synd att det är så svårt att få tag i 3D arken, jag köper dom på Tradera.
      Såg oxå på melodifestivalen.
      Ska snart sätt upp plast för alla skåp i köket blev tillsagd om det i fredags förr i morron ska dom riva rören som går i köket.
      Ha en fortsatt bra dag
      Kram från Gun-Britt

      SvaraRadera
    10. En helg har svischat förbi igen...min helg har varit jättebra, hoppas din har varit likdan. Kram

      SvaraRadera