torsdag 10 december 2009

Middag hos mig

Idag var det min tur att ha middag, blev lite stressigt bara, men tur att de hade tålamod och satt hypnotiserade av ugnen medan jag fixade det sista!

Var nämligen iväg med cykeln efter jobbet, denna gången var inte navet boven, tack o lov, 2000 insparade slantar, däremot så hade växelvajern gått av + växelfördelaren? hade gått sönder, så under tiden vi väntade så fixade de allt för 241 kr! Helt okej!
Hittade dessutom ett par bra och sköna kängor för halva priset så slog till, mina gamla håller på att spricka i sömmarna.

Sen bar det av hemåt och medan jag fixade i ordning med dukning och mat så hann telefonen ringa ett antal gånger, M hann komma och sen kom M och när maten var klar så dök K upp också. Det blev spenat och fetaost paj, funkade finfint och sen spelade vi lite Pass the pigs och Fluxx + drack te och åt trasiga kakor!

Ögat är i svenska färger idag, blått och gult, men det känns knappt av nu och snart så bleknar det väl bort helt!

Nu ska jag skriva klart detta och sova gott sen! Imorgon är det after work på Norrlandsoperan, det ska bli trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar