tisdag 23 februari 2010

Tulpantryck/bakgrund tutorial

Jag har testat att pressa tulpanblad mellan akvarellpapper i min cuttlebug och gjort lite fina kort av dem. Tänkte att jag skulle visa lite hur jag har gjort!

Mina verktyg för detta är min gröna cuttlebug, skärmaskinen, akvarellpapper, plattorna till cuttlebuggen ( a,c och b) + tulpanblad.
Ett tips, om bladen är lite prassliga så blir det inte så mycket överbliven vätska som pressas ut.

Jag placerar först platta a + c i cuttlebuggen, lägger sedan dit ett ark papper och sist bladen.

Lägger det andra arket akvarellpapper ovan på + b-plattan och vevar igenom detta.

Så här ser det ut efteråt, ni ser lite extra vätska längst ned.

Här har jag delat på papperen och nu syns de pressade bladen!

Så här blev resultatet denna gången med mina orangegula blad! Klart för kort så fort de har torkat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar