onsdag 9 juni 2010

Jobb + hemlig resa + min vecka

Denna veckan är fullspäckad med saker som händer, igår jobb, möte + sista bokklubbsmötet innan sommaruppehållet. Vi har läst "Okänd soldat" av Väinö Linna, den var lite svårtläst men mycket bättre än vad jag hade trott, så slutade med att jag faktiskt gillade boken.

Idag började jobbet som vanligt vid 7.45, sedan strax innan 10 satt jag och kollade in biljettsläpp på Gackt i London åt min syster och hennes kompisar och lyckades boka 3 biljetter, så de ska dit i juli!

Åt lite lätt lunch vid 10.45, sedan kl.12 steg vi på bussen mot det hemliga resmålet vilket visade sig vara Västerbacka, där vi höll till på kyrkans lägergård, det var jättefint! Vi åt lunch, pratade jobb, sedan ordnade vi hälsoinspiratörer en tipsrunda och två lekar, vilka blev uppskattade!

Sedan välkomnade vi nya chefen och avtackade den gamla, som går i pension om några månader, jag satt sent igår och gjorde ett kort till honom:

Han fick även en smidesljusstake och ett presentkort på Granngården!

Efter det blev det mer jobbprat, fika och hemresa vid 18.30. Har varit en lång dag och jag är ganska trött nu, har dock hunnit göra klart ett beställningskort till en arbetskompis vars son tar studenten på torsdag!

Just ja, i måndags fick vi veta att vi ska jobba veckan innan skolstarten, fast ev kanske det bara blir några dagar, men det innebär att jag inte kan vara med på Sitas bloggträff den 21:a augusti, då vi jobbar dagarna innan, så synd att datumet blev flyttat men hoppas att andra bloggare möter upp då!

Imorgon är det jobb igen, min elev är frisk, men vi har en kortare dag i alla fall, så det är skönt! Lär bli dans i Baggböle på kvällen också!

På torsdag är det examen så då slutar vi tidigt, sen middag med gänget på kvällen och till sist fredag med jobb till 16, sedan personalfest kl.18.
Det blir på Dragon denna gången, hade tänkt Midgård då deras tema "Hårdrock" är klart bättre än "Disco" men ska hänga med arbetskamraterna denna gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar