söndag 10 april 2011

Kort till en 50-åring + min helg

En av våra kollegor har nyligen fyllt 50 och då han är en som gillar kostymer så gjorde jag detta kortet till honom som han fick i fredags då vi gick ut och åt buffé med honom på Norrlandsoperan. =)



Efter det så cyklade jag hem, bytte om och for på dans, det var en trevlig kväll, lite roliga dansare som jag inte sett på länge var där + hade med en kompis som inte dansat på länge, tror hon tyckte det var lite skoj i alla fall! =)
Igår blev det en tur till stan, sedan hem och fikade med syster. Cyklade till en kompis och hämtade en beställning till Ikea och sedan hem. Åt middag och en kompis kom förbi så vi såg Körslaget tillsammans.

Imorse var det dax för Ikea igen, promenerade ner till kajen och hoppade på en av de tre bussarns om skulle köra oss Sporren medlemmar till Ikea, en buss körde lite fel men vi hann dit i alla fall. =)
Shoppade loss på Ikea, handlade dock inget soffbord, de var så himla låga. Hittade en hel del annat i alla fall, lådor, mortel, stekspade, lampskärm, ljus i olika former mm.
Köpte lite åt mina kompisar också, ramar, krokar och tallrikar! =)

Sedan blev det lunch efter att vi lämnat vagnen i tryggt förvar, köttbullar denna gången och ett vitlöksbröd, gott! Hämtade ut våra saker, lämnade in dem till bussen efter lite strul och sedan shoppade lite på Birsta, Panduro fick ett besök bla! =) Fikat intogs på Ikea, vi åt gott för 64 kr totalt, sedan lite promenader innan vi åkte hemåt. Regnade när vi kom hem men som tur var så kom snälla morbror och hämtade oss.

V kom förbi mamma och hämtade sina saker, jag fick lift hem, har pratat med S, packat upp och tagit en dusch! Ska snart krypa till sängs med en bok och sedan sova gott!


8 kommentarer:

  1. oooh i love this!!! whata fabby idea!!!! huge hugs Lou xxx

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt Läckert kort!
    :)
    Kram
    Stevie

    SvaraRadera
  3. Wow great card Elenor - fantastic!

    SvaraRadera
  4. Hoppsan. Du han med mycket på din helg! Själv har jag nästan bara lyssnat på ljudbok *ler*. Hoppas du får det så trevlig som det går i helgen. Vi åker nog till Uggen på lördagsmorgon.

    SvaraRadera
  5. Det var en fräck design på det kortet. Tjusigt. Det låter som du haft en trevlig helg med massa aktivitet.

    SvaraRadera
  6. Vilket skojigt kort. Jättefint!

    Du har haft fullt upp med massvis med roliga saker. Dans och Ikea.. Inte illa! :)
    Att gå på Ikea utan att köpa ljus går nog inte. Jag tror inte dom släpper ut en.. ;)

    Kramisar

    SvaraRadera
  7. Det var mycket skoj du gjorde i helgen. Fint kort har du gjort.
    Hitta du mycket bra att ha grejer på Panduro? Jag missade en helg var inte hemma, när man fick 20% och fraktfritt på Paduro.
    Måndagen var bra tog en långpromenad,gick hem och städa och torka golv. Efter det brände jag flera kalorier jag (rocka, steppa och cykla)
    Idag ska jag till dietistgruppen måste göra min läxa innan jag går.
    Är bara +2 idag.
    Blev så fint när jag satt väggamplar med mörkblå penséer på balkongen i lördags.
    Kram och ha en bra dag.

    SvaraRadera
  8. Det är det fräckaste kort jag har sett på länge! Kram

    SvaraRadera