tisdag 12 januari 2010

Marmorering med kritor och vaxat smörpapper +kortet

För att göra fina marmorerade bakgrunder eller snygga mönster till olika saker så behövs dessa saker:

Vaxat smörpapper, kritor, en liten kniv, strykjärn och hushållspapper

Börja med att klippa en bit papper från rullen och vik den dubbel och sen viker du upp den och skär loss flisor från kritorna ner på papperet.

Det går bra att blanda flera olika färger.

Vik sedan ihop det vaxade papperet och lägg hushållspapper under och över.

Stryk med ett strykjärn, jag hade på tre prickar och kolla emellanåt om det har smält hop tillräckligt!

Så här blev mitt mönster när jag var klar!

Visar mitt kort senare, är inte klar med det ännu, men hoppas att detta blir till hjälp för er som vill testa detta!

Så här blev mitt kort, jag körde waxpapperet i cuttlebugen med hjärtembossingfoldern och monterade på lila cardstock. Placerade bakgrunden på ett vitt cardstock och avslutade med ett genonskinligt vänskapsklistermärke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar