måndag 16 februari 2009

Lite ändring här inne

Jag har två bloggar men skriver ytterst sällan på den andra så tänkte kombinera mitt pysslande med lite vardag eller "ditt å datt" som jag lagt till i min rubrik!

Var och dansade i fredags, dansmara i Ö-vik 19-03 nonstop med tre st band, men jag försökte ta det lugnt pga förkylningen och lyckades hyfsat bra i alla fall.
Så orkade med kvällen med hjälp av lite pauser och fika och mängder av vatten, däremot kom bakslaget av detta på lördagen när jag vaknade.
Insåg att nåt var galet med höger axel/arm och nacken på höger sida, så cyklade till mamma och efter lite alla hjärtans dags fika så kollade hon mig.  Hjälpte en aningens men blev bara värre efter ett tag, ringde pappa (6 mil bort) och skulle få komma till honom. Han är pensionerad kiropraktor och lovade att hjälpa mig. På vägen dit mötte vi ett gäng renar som till sist flyttade på sig och väl framme hos pappa så konstaterade han att det var en nerv som kommit i kläm i axeln och det fixade han till. Tusen tack!

Idag känns det bättre men inte helt och hållet bra, allt detta har nog lite efterdyningar från när jag hjälpte min elev i skidspåret och fick hålla upp elevens tyngd med höger arm, som pappa sa "nästan att den gå ur led men inte riktigt på det vanliga viset", så får ta det lugnt med min axel ett tag nu.

Inget pyssel och en annorlunda alla hjärtans dag, kom tillbaka till stan vid 19.30 och då cyklade jag hem från mamma, denna gången utan att höger hand domnade av, såg Melodifestivalen och surfade lite på nätet + drack te som jag fått av min syster. Av min mor fick jag te, också + ltie 3D stickers. De fick kort av mig, sen så hittar jag säkert nåt litet fint till dem också.

Igår blev det loppis på Nolia, fyndade två saker för 20 kr. Bilder kommer ikväll om allt går väl. Nu är det snart jobb igen, så får önska er alla en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar