söndag 12 september 2010

Jippie + min helg!

Kolla här vad jag har vunnit hos: Lady Thirty

Precis vad jag behöver, då min gamla är slut sen i augusti!

I helgen blev det dansmaran i Ö-vik, i fredags spelade Expander, Blender och Highlights, första bandet är min favorit och det sista inte, så när Highlights spelade så tog vi en paus!
Däremot var det mindre kul att vara nästan först i kön och ändå få vänta i 25 min innan vi kom in, strul i kassan igen, tur att det inte var kallt som sist i februari, de som väntade längst i fredags hade fått stå i en timme i kö.
Det var bra med folk och jag dansade så mycket jag orkade, så det var roligt och träffade på en del gamla dansare och lite nytt folk, så det var en bra blandning, däremot saknades några som brukar vara där.

Vi kom tillbaka till hotellet efter 3 och somnade vid 4, så fick 5 h sömn innan vi steg upp och åt frukost. Efter det så gick vi på stan, jag och syster, kompisen for iväg till några kompisar.

Hotellkort med iPhonen, första tre från vårt sovrum,de andra från frukostrummet!

Till sist receptionen:

Första stoppet var Scraphuset där vi fyndade lite papper och lite annat (se tidigare inlägg), sedan strosade vi runt, hittade lite böcker på rea, steps, lite pärlor mm på Pagoni!

Lånat denna bild från Pagoni, köpte örhängesdelar och byggde ihop örhängen själv!

Skulle fika på vårt stamfik men de hade stängt igen, så vi testade brownies Coffee & Sushibar, där hade de gott och prisvärt fika!

Lördagens dans var också bra, Zlips, Voyage och Perikles spelade, det var mycket folk, tydligen ingen kö och några favoriter på dansgolvet då också!
Stannade till strax efter 3.30, sedan tillbaka till hotellet, åt lite och somnade sedan gott på spikmattan.

Vaknade imorse vid 9, åt frukost, duschade och packade, resan hem gick bra och jag var hemma vid 12, efter det har jag läst mail, packat upp och ätit middag! Slöat med andra ord, ska nu dricka te och kolla in de nya Ensamma mammorna! Regnat mest hela tiden sen jag kom hem, så rätt skönt att bara vara inne!

Just ja, reaböckerna:

Kärlek är ett blandband - livet, låt för låt! Rob Sheffield

one fifth avenue, Candace Bushnell (författaren till Sex & the city)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar