torsdag 7 maj 2009

Bilder från Båstad del 1

Tyvärr vann inte LO:n med Skrållan, utan en barnLO, vilket det nästan alltid gör, men jag får göra ett nytt försök till nästa tävling!

Har suttit och minskat ner lite bilder på hotell Skansen och in och utsida av det, tyvärr missade jag att ta kort på den fantastiska frukosten och middags utbudet men det var toppen! Har bilder från mobilen på middagen i alla fall!

Resan till Båstad gick smidigt, åkte härifrån Umeå 16.20, sen baggagevagn från terminal 4 till 3, tullinspektionerna blev lite annorlunda, fick först hoppa igenom scannerna och sen bli visiterad medan kryckorna scannades också, samma procedur alla gångerna.

Kom fram till Halmstad 19.50, där väntade taxin som körde oss till hotellet, väl framme där fick vi våra rum och gick/åkte hiss ned för att träffa de andra och som vi  trodde få en macka... men det var inte beställt för oss. Så kvinnan i baren försökte få tag i nåt ställe som var öppet men lyckades inte, då kom några på att det fanns ju en grill i närheten, så övertalade en att handla åt mig också.

Så vid 21.30 satt jag och mumsade på en hamburgare, något hungrig efter att bara ha ätit en minimacka på Arlanda. Sedan satt vi och surrade lite och efter det gick alla till sina rum.

Måndag steg jag upp vid 7, duschade och hoppade ner till frukosten, det fanns mycket gott att välja mellan och jag fick hjälp av en av specialpedagogerna som bar åt mig. Vi åt och njöt av utsikten över havet, hann upp och göra mina övningar innan det var dax för start på konferansen kl.9.

Vi hade en fullspäckad dag, yrkesträffar på förmiddagen och tvärgrupper på eftermiddagen förutom föreläsningen av Anna Rosengren.

En paus mellan 17-19, då jag hoppade ut med min kamera i fickan och fick lite frisk om än blåsig luft, det var skönt men när jag skulle hoppa in igen så värkte axlarna och armarna så jag köpte ett liniment som lindrade lite.

Ner till Resturang Sand igen strax innan 19, fick välkomstdrink- alkoholfri för mig då jag hade tagit en värktablett, sen fick vi välja namn ur en hink, några från hotellet hade anordnat kvällens underhållning. Vi hade blivit indelade i olika grupper tex politiker (jag), artister, äventyrare mfl.

Varje bord fick delta i en frågesport, vi klarade alla utom tre av frågorna, men njöt desto mer av maten.

Efterrätten var en pannacotta med blåbär och vitchoklad!

Mer om resan kommer i nästa inlägg, nu är det godnatt för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar