fredag 29 maj 2009

Blåsigt cyklande

Det blåste väldigt mycket igår, speciellt på kvällen + mörka moln som kom och gick.
Idag strålande solsken men inte lika blåsigt och lite varmare i luften, så ingen motvind i upförsbackarna till Idrottsmedicin på morgonen och jag cyklade sittande i alla backarna, tjurig som jag är, även om det inte gick snabbt uppåt.

Träffade sjukgymnasten och han tyckte att min gång såg bra ut + att det läkte bra. så det ble jag glad över att höra. Nu har jag fått ett nytt träningsprogram, från att ha tränat rörlighet så blir det att träna balans och styrka nu, men inte mer än 1 gg/dag, dock 5-6 övningar så ska börja lite ikväll.

Känns bättre och bättre när jag går nu, vilket är skönt, cykla var jättebra träning och att simma/vattengympa skulle vara okej också. Dans får jag dock vänta lite mer med tills jag fått tillbaka lite mer styrka.

Cyklade tillbaka på jobbet och fixade lite med hemliga resan + åt lunch, vegetariska biffar med lite sting, de var goda.
Efter jobbet, tog lite komp, så cyklade jag upp till Blodcentralen och lämnade blod, var mycket folk där. Mitt värde var ovanligt bra, vilket var skönt!

Kom hem strax innan 16, motvind, hann äta lite fil och sen blev det shopping på MAXI med morbror, kusin och syster, så nu finns det lite mer mat hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar