fredag 8 maj 2009

Bilder från Båstad del 2

Efter musikfrågesporten var klockan sen så lite tråkigt att det tog upp hela kvällen nästan, ingen som orkade sitta och prata utan alla gick till sina rum!
Tisdag morgon, upp vid 6.45 för att göra bort mina övningar innan frukosten, hoppade ner och fick hjälp med den, gott var det! Efter frukosten checkade vi ut, sen så blev det föreläsningar inom olika ämnen 8.30-12 och det blev mycket information på en gång, så när det väl var lunch så var alla lite trötta och hungriga.
De serverade dels lite smått och gott till förrätt och sen en gryta med ris till varmrätt. En av mina kollegor hittade ett te i pyramidformad förpackning, det visade sig dock att det var te för kvällen + att det kostade 11 kr st, jag fick dock behålla det (servitrisen såg åt andra hållet) och ska dricka det med andakt en kväll.Efter lunchen hade vi yrkesträffar igen, det var roligt att få veta lite om vad de andra hade för sig och diskutera lite problematik om elever, handikapp och annat inom jobbet.

Mysiga sittgrupper innan man kom till konferansrummet!

Min balkong är den översta!

Båstad = tennis!

Det fanns sälar på några grindstoplar, det var fint!

Utsikt över havet!

En av mina gäster på balkongen:

14.30 var det dax för att tacka för oss, vår taxi till flyget skulle gå 14.45, så hann precis ned och fika lite innan vi sa hejdå och åkte iväg till flyget.
Där gick vi igenom tullen och jag pep mer än vanligt, hade glömt att en tom allergitablettförpackning var i fickan, men det var ju inget farligt i alla fall, annars får jag skylla pipande på kryckorna och knapparna i byxorna.


Hoppade in i planet 16.10 och åkte iväg med en lite skakig landning, sen hoppade in till Arlanda och väl inne på terminal 3 så tänkte vi låna en rullstol, vilket var lättare sagt än gjort.
Min arbetskompis gick upp för att kolla om det gick bra, vi fick dock vänta över en timme på det och under den tiden hann hon gå upp 4 ggr, för de sa först att det skulle gå snabbt, sen att det skulle ta ett tag osv.När de väl kom med rullstolen så fick jag veta att vi hade lägst prioritet pga att vårt flyg inte skulle gå förrän 21.10, så inte direkt ett trevligt bemötande och vem vill väl sitta över en timme och vänta på en träbänk då vi båda var hungriga och behövde toa.Men till sist så blev jag skjutsad till terminal 4, där vi stannade vid MAX och sa att nu klarar vi oss själva. De andra hade under den tiden hunnit att äta på Sky City och satt och vilade i fåtöljer.


Vi åt på MAX och efter det kollade B om gaten hade kommit upp, då¨visade det sig att planet var försenat, skulle inte gå förrän 21.45.
*Stor Suck* ännu mer väntan, men det gick rätt bra, B köpte en glass, jag läste i min bok och pratade med en kompis som satt vid gate 31, vi satt vid gate 43 så orkade inte hoppa och heja på henne. Hon hade dock turen att få åka hem redan 20.20.

Till sist var vi dock ombord på planet och jag hade fått byta plats till mittgången, så det var skönt. Läste mig igenom resan + fick te gratis, samma på Skyways till Arlanda + där fick vi en liten kexchoklad också.
När vi närmade oss Umeå så var det regn ute, så upp med jackan och sen bara att hoppa ut i regnet. När jag skulle hoppa in så var det rätt blött så tog det lugnt, däremot när jag hoppade mot baggagebandet så var det en blöt fläck och jag landade på knäna, som tur var slog jag mig inte och snälla personer hjälpte mig upp.


Åkte taxi hem och var till sist hemma vid 23.10, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar