fredag 16 oktober 2009

Det regnar, men det är fredag

Måste ha börjat inatt eller på morgonen och det bara fortsätter att regna ute, har fått hjälp med min cykel av en snäll vaktmästare  på jobbet, så nu ska förhoppningsvis inte bakdäcket dra helt fel.

Snuvig fortfarande men har en lugn arbetsdag så borde orka med middagen också, tror det blir buss i detta vädret sen, när jag har varit hemma och bytt om. Verkar inte vara nåt slut på regnet direkt!

Skönt med helg snart, ska ta det lugnt, blir nog bara bokklubbsmöte på söndag, annars inte mycket annat inplanerat!

Sotkort... tror jag har beskrivit det tidigare men ska försöka igen. Jag tog ett fotopapper och förde det genom lågan på ett ljus, då får man ett sotigt papper, se bara till att det inte brinner upp.
Sen tar man en stämpel och stämplar direkt på den sotaig ytan, då fastnar sotet på stämpeln och man får ett motiv på papperet. Sen måste man spraya över annars fastnar sotet på fingrarna, jag använde hårspray eftersom jag inte hade nåt slags lack hemma och det funkade bra.
Se bara till att det torkar ordentligt innan du tar i det, annars lämnas dina fingeravtryck där.

En bildserie på hur det funkar ska jag försöka skapa i helgen, så är det lättare att se irl hur det går till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar