tisdag 20 oktober 2009

Glocalnet *mutter*

Innan jag flyttade i slutet av augusti så ringde jag Glocalnet för att ordna med flytt av min fasta telefoni i god tid innan flytten. Kollade upp allt som behövdes inklusive vem som senast hade haft ett fast abonnemang i nya lägenheten. Så allt var klart från min sida, däremot så har de inte skött sig bra överhuvudtaget.

En vecka efter att jag hade flyttat in så funkade inte min fasta telefon, ringde upp och enligt dem så hittade inte underleverantören min väg, en väg som säkert har funnits här i 40-50 år. Sen så har jag fått diverse ursäkter sen i början av september och nu snart 2 månader senare så har jag fortfarande ingen fast telefoni inkopplad. Sist jag ringde så säger tjejen jag pratade med att underleverantörerna hade inte fått info om min flytt förrän 28/9, vilket inte alls klingar rätt då jag ringt och ringt + allt finns dokumenterat hos dem i loggen.

Det senaste nu är dock att den ska bli inkopplad på torsdag, vilket jag inte vet om jag kan lita på riktigt. Min mobila kostnad har varit oerhört stor, kontaktkortet har tömts gång på gång och det är dyrt att ringa till fasta telefoner hela tiden. Så när jag nu pratade med tjejen idag så skickade hon mig vidare till faktura avdelningen, där jag kom fram efter att ha stått i kö i minst 20 min.
Då säger killen där att han kan inte ta en diskussion om kompensation förrän min telefon är inkopplad och att jag ska betala för september även fast jag inte har haft telefon. Det beloppet ska sen tydligen dras av från oktobers faktura... inte för att jag direkt kommer att ha en stor faktura då heller. Så det var det dåliga svaret jag fick på mina frågor, bara att ringa igen på torsdag, om nu telefonen funkar då och jaga rätt på en förnuftig människa som fattar vad jag menar.

Annars kommer jag att säga att jag kontaktar Plus och då kanske de får fart på sig, är rent sagt förjäkligt att de inte kan sköta sånt här smidigt utan att man ska stå utan telefon i nästan 2 månader pga deras diverse ursäkter. Jo en var att han som tog emot detta första gången hade missskött sig och blivit avskedad, så detta hamnade mellan stolarna.Vilket inte heller går ihop, då jag ringt och ringt och ringt för att få veta hur det ska bli!

Nu fick jag i alla fall skriva av mig, hade jag haft en boxningboll så hade den varit flitigt använd denna tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar