torsdag 6 augusti 2009

Lördag och bloggträff

Enda nackdelen med att bo med damernas duschar på en sida och herrarnas på andra är att när alla vaknar till och vill duscha + gå på toa så vaknar jag också, frukosten serverades mellan 8-10 så steg upp tidigt alla mornar, gick inte att sova länge direkt eller till 9 som var mina planer.

Duschade i alla fall, åt frukost- vilket innebar val mellan fil/mjölk, cornflakes/musli, hårt eller mjukt bröd, ost skinka, och gurka, juice, te och kaffe. Så åt fil med flingor, rostat och te varje morgon.

Sen bar det av in mot stan, tog detta kortet i observatorielunden som låg mittemot vandrar hemmet.

Insåg att det inte var så långt in till centrum så gick in, halkade in till Kreatima, en konstnärsaffär och handlade lite handgjort papper där.

Såg denna räv när jag gick mot Gamla stan:

Sen drog jag runt i Gamla stan, hittade en bok på SF-bokhandeln, "The end of mr. Y" av Scarlett Thomas som jag inte hunnt med att läsa ännu.

Ringde sen Majsan och fick en riktning att gå emot och hittade till sist en samling människor med en blå skylt som det stod "Bloggträff" på vid Slussen, Majsan kände jag igen på en gång och Veiken tog jag igen också, hon hade ju mannen med sig! Sen fick jag träffa Sita, Murvlan, Garlica, Sladdertackan, Anki och till sist kom Grodmor och Kulisen också dit i regnet om snabbt föll på oss. När vi gick ut och tog oss till Rodolfino så hade det slutat regna och där åt jag en god pasta med lax.

Efter god mat och mycket prat drog vi vidare efter att ha sagt hejdå åt Murvlan och hittade Romana, Bakfickan som hade varit igång i 4 månader.

Där intog jag cola och de andra lite annat och här kommer ett kort på allas vår Majsan som ordnade dessa härliga dagar!

Servitrisen tyckte att vi var så trevliga så hon bjöd tom på kex och nötter! Efter en trevlig stund där med väskinnehåll, prat, skratt och mer kort än vad som ses här så kilade vi vidare men Sladdertackan avvek på vägen, så nu var vi bara 9.

Promenerade mot Götgatan och hittade där en bar som hette Fenix som var nästan tom när vi kom men fylldes på eftersom kvällen gick, här syns gänget som hade satt sig vid fönstret.

Jag var lite hungrig när vi kom dit så beställde nachos, det var gott!

Här stannade vi tills det stängde, men då var vi bara 4 st kvar, hade en supertrevlig kväll och ett ställe som alla besökte under kvällen var detta, som hade en lite udda toadörr:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar