söndag 2 augusti 2009

Bloggträffar

Igår var det dax för bloggträff nummer ett, ringde och pratade med Majsan på fredag kväll när jag hade kommit fram och kollade av läget! Så hade klart att vi skulle ses kl.13 vid Slussen, det småregnade lite igår men annars okej, så tog en promenad in till stan från vandrarhemmet och hittade lite fynd på vägen!

Fick lov att ringa Majsan igen då jag råkade hamna åt fel håll, men híttade till sist igen hela glada gänget, Majsan och Veiken var precis som jag hade tänkt mig och de andra var väldigt trevliga också!
Som jag misstänkte var jag yngst men åldern spelade absolut ingen roll, vi hade en kanondag och kväll!

Började med lunch på Rodolfino kl.14 och där blev vi en stund, åt en god pasta med lax, bild kommer senare. Sen avvek en och vi andra gick vidare och hamnade på en italiensk bar/rtestaurang, där vi satt och surrade och hade trevligt, blev tom bjudna på nötter och kex av den trevliga servitrisen!

Bara en avvek därifrån också, så vi fortsatte mot solen som då var jättevarm och hittade en bar på Götgatan, tror jag, som hette Felix, ganska lugnt när vi kom men fylldes på för fullt resten av kvällen och vi gick inte hem förrän de stängde. Jo, några avvek tidigare men vi var 4 st kvar till slutet och sen tog en taxi och vi andra tunnelbanan.

Nu ska jag snart in till Slussen igen för den andra träffen, några från igår kommer och några andra också, så hoppas vi får en lika fin dag, även om denna inte lär bli lika sen men... det är strålande solsken ute och det känns underbart!

Har tagit en massa bilder och de kommer imorgon kväll när jag har kommit hem och hunnit titta igenom alla!

Vandrarhemmet är okej, lite konstiga regler för vattenkokare men städning, frukost och internet ingår, inte illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar