fredag 9 april 2010

Sol, mat och regn

Idag har vi sett solen, helt underbart!
Insåg det när jag cyklade till Göteborg för fika med min kompis M, men det blev först smörgås med fetaost, bulgurröra mm. Supergott!!!
Sedan hade vi tänkt köpa en liten brownie men bestämde oss för att ta krossad kladdkaka med vaniljglass, grädde och chokladsås istället, tänkte att det är nog inte så mycket.
Måste ju passa på att uttnyttja kupongerna i Restaurangchansens häfte!

Här är efterrätten och glasen var så höga att vi fick sträcka på ryggen för att kunna äta!

Efter det var vi båda två mätta och belåtna, tur att jag hade 2,5h kvar innan middagen, så cyklade till mamma och väntade där, fick några regndroppar på mig men sen slutade det regna.
Cyklade vidare vid 17.30, kilade in på Blomsterlandet och där hade de 50% på alla orkidéer, en råkade följa med hem.

Till middagen hos J, vi fick Bullens löksoppa till förrätt och Sockertrollets (J's smeknamn på Rachel Ray) burgare till varmrätt, efter det orkade jag bara lite te, är fortfarande mätt nu vid 22.30.

Cyklade hemåt vid 20.30, då regnade det för fullt ute så var hyfsat blöt när jag kom hem en halvtimme senare, har gjort klart godishuset som jag bloggade om i förra in lägget men har inte ens druckit te, orkar inte få ner mer saker nu!
Det finns kladdkaka kvar, inte orkade jag äta upp hela igår och lär inte äta mer ikväll heller!
Bara så ni vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar