fredag 13 mars 2009

Freddie, den blåa hunden

Freddie (en liten blå mjukishund) kommer från Michigan, han hör till ett skolprojekt som min kompis L's kusinbarn håller på med.

Det innebär att han ska åka runt till så många länder som möjligt, bli fotograferad på olika ställen och gärna i olika aktiviteter, helst med barn. Sedan ska man skriva en dagbok, lägga till ett minne från landet han besöker och ta kort. Efter det skickas han vidare, jag fick honom från England och till veckan åker han till Australien och sedan till Tyskland innan det bär av hemåt igen.
Plus att man ska skicka ett vykort från staden han besöker till skolan i Michigan, så det ska jag posta imorgon.

Nu har han varit med mig på dagarna, sett ettornas projket/show på skolan, varit på besök på cirkusskola som en av mina kompisars barn går på, hängt med på bokklubbsmöte. Idag blev han fotograferad när han spanade in en sköldpadda på andra skolan jag jobbar på ibland.

Imorgon blir det besök på museet tillsammans med en annan kompis barn, ska ta lite foton och även försöka få med lite vinterbilder på lördag eller söndag då jag ska besöka en annan kompis och få lite utomhusbilder, ev i skidspåret eller i backen med stjärtlapp. Lite bilder från vår vackra stad ska också inkluderas + lite broschyrer från turistbyrån med information på engelska.

Så nu vet ni varför en liten blå hund och min kamera är med ständigt, han har ju tom varit med på pysselkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar