lördag 21 mars 2009

Hemma igen!

Nu är jag hemma, det känns skönt även om tre trappor för en nybörjare med kryckor var kämpigt!

Kom till lassa igår vid 9.30, fick byta om till en tjusg vit skjorta och en knapp knäppt i nacken, så iklädd den, trosor och blå plastskydd på fötterna fick jag en säng på uppvakningen, mamma hängde med och väntade tills jag 2,5 h senare åkte in till operation.
Kändes som lång tid att vänta men var inte nervös utan mer hungrig, trots att jag fick dropp, det blev jag dock mest kissnödig av.
En skämtsam och söt narkossköterska, kille, hämtade mig och pratade mig igen om vad som skuulle ske med narkosen, rullade in mig i salen och sen minns jag inte mer än att han frågade om det gick bra, efter det slocknade jag helt och hållet.
Vaknade upp vid 14 ca, rätt sömnig men till sist vaknade jag till och fick lite att dricka, halsen kändes som rätt öm, hade nog fått en slang ner i den. En halvtimme senare skjutsade de mig in på uppvakningen där jag fick beställa fika, te och mackor var gudagott då!
Måste säga att alla var väldigt trevliga och hjälpsamma, de frågade upp ordentligt om allergier och vad mina tankar kring detta var innan operation + de frågade mamma också om hon hade några funderingar, så det kändes jättebra!

Min morbror hade fått i uppdrag att kolla om kryckor på Returmarknaden och hade lyckats hitta ett par för 40 kr, så de kom mamma med  när hon hämtade mig, de monterade dubbar på avdelningen för 25 kr/st så sparade i alla fall 140 kr på att inte köpa helt nya, alltid något!
Fick lära mig att ta spruta som ska motverka blodproppar, går hyfsat bra trots att jag hatar nålar, men finns inte så mycket annat jag kan göra. Rullade ut i rullstol och kom till mamma vid 17, då fick jag en efterlängtad middag och den enda biverkningen jag kände efter allt var lite yrsel, inget illamående tack o lov.

Efter all vila igår så var jag rätt pigg på kvällen, såg en film och sen försökte jag sova så gott det gick, blev iinte en hel natts sömn men hoppas jag lyckas klura ut en bra soställning snart.

Så allt har gått bra, har gips upp till knäet och tar mig sakta fram på kryckor, har inte fått in snitsen helt ännu.
tack för alla lyckoönskningar, de värmer gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar