tisdag 31 mars 2009

Måndag kväll

Då var det en ny måndag, haft besök av en kompis jag lärt känna via bokklubben, så det var kul att surra lite och så bjöd jag på mina ingeräfärsbrownies, de blev en succé.

Var ute på äventyr i lördags, storhandling på Ica Maxi, hade plockahjälp poch det var tur, för efter att ha gått run30-21.30t hela affärn så var jag helt slut och genomsvettig, tom icakortet i min jackafick var blött!
Vi stannade till vid kiosken och köpte korv och dricka, sen hem, fick bärhjälp upp av snälla morbror och efter att jag hade packat upp alla varor så blev det soffläge och vila. Roade mig med att tejpa och plasta in benet sen och tog en skön vinglig dusch.

Det blev en lugn lördagskväll, släckte ned mellan 20.30-21.30, sen blev det lite tv och bokläsning resten av kvällen.

Söndag var det bokklubbsmöte och en av tjejerna hämtade mig, sen var jag vägvisare dit, vi diskuterade boken, "Tusen strålande solar och fikade goa kakor! Så en skön söndag och en lugn kväll, när jag kom hem så var mamma på besök och hade hjälpt mig med diverse saker, tur jag har en snäll mamma!

Det går bättre och bättre att gå på kryckorna, kliar inte så mycket under gipset just nu men värker en del efter att jag ansträngt mig. Så tar en dag i taget och fick veta att jag har skjuts till Krumelur imorgon så det blir kul att komma ut och pyssla lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar