torsdag 30 april 2009

Gipsborttagning = bilder

Så skönt var det när gipset togs bort idag, vilken frihet att få loss benet och foten, efter att sjuksköterskan hade skurit upp på ena sidan med borren, så frågade jag om det var okej att ta kort och det fick jag gärna göra.  
Så här kommer bilder på hur gipset togs bort, mitt fina sår och foten i ett bekvämt aircast!

Däremot funkade det inte bra med min nya sko, för smal baktill, så vi fick åka till Skokanonen och där hittade jag ett par skateskor som funkade bra för att få ner aircastet i, så har testat dem ikväll.  Hade bokklubbsmöte, så hann bara hem, nästan läsa klart halva boken och äta, sen iväg- surrade om boken och fick se bilder från L's resa, det var kul!
Hon hade lyckats hitta en liten grön gris åt mig i Sydafrika, så det var roligt.


Kom hem vid 22.30 och har fixat med korten
, som ni ser och dessutom hunnit med att göra en LO (layout) som ska in till en tävling på en av pysselgrupperna, bild på den kommer senare!

Nu återstår för mig att köra mitt träningsprogram med 6 olika träningsmoment för min fot 2-3 ggr/dag och hoppas att den blir bra snart och att jag slipper kryckorna, får i alla fall stödja och gå på foten mer nu med hjälp av kryckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar