tisdag 21 april 2009

Installerat nytt virusskydd mm

Installerade nytt antivirus idag, får se om det funkar bra, tog sin lilla tid på sig att scanna datorn men hittade inget skumt i alla fall.

Sen har jag försökt ladda in bilder i datorn från kameran men uttaget i kameran är glappt på nåt vis, så den får inte kontakt med datorn, vilket är tråkigt, ville ju visa lite bilder från helgen och från besöket hos Myntdrottning.

Igår så kom vi i alla fall hem från Sundsvall, det var en trevlig helg men lite mer hoppande på kryckor än jag hade räknat med.
Vi bodde på Lilla Hotellet, fint ställe men gammalt hus och vårt rum låg en trappa upp- ingen hiss.
Skuttade runt lite på fredagen för at hitta ett bra matställe och fastnade för Källarkrogen, en trappa ned, det var det dock värt, vi åt alla tre rätters middag med räktoast, fläskfilé med kantarellsås och pommes/potatisgratäng och till sist blåbärspaj. Allt detta för 199 kr, med trevlig personal som serverade och var omtänksamma + en snygg servitör.

Efter middagen gjorde min syster sig redo för dans och vi tråcklade oss ut ur alla enkelriktade gator och skjutsade syster till dansen. Sen så hade jag fixat så att syster fick skjuts hem med en kompis, som otroligt nog skulle bo i huset bredvid där vårt hotell låg, snacka om tajming! Så det enda mamma fick göra var att gå ner och släppa in syster när hon kom hem sent på natten.
Jag och mamma stannade inne och såg lite tv och gjorde en tidig kväll.Däremot så var det då inte tyst utanför, så sov lite av och till.

Lördag: Frukosten var helt okej, lite segt att den var mellan 8-10 men för mig och mamma gick det bättre än för min trötta syster. Fick dock tips om hur vi skulle köra ut från hotellet och slippa alla enkelriktade gatro, så det var bra.
Åkte ut till Birsta en sväng och kollade lite på förmiddagen, fick låna en rullstol men den hade så låga hjul att mamma och syster fick hjälpas åt att skjutsa mig runt.. Shoppade på Panduro och sen åklte vi ut till Malin och hälsade på henne, det var trevligt, fick gott fika och träffa hennes familj + Maja, en snäll hund som gillade mig- vilket är det vanliga, är man allergiker så har man djuren runt sig.

Fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar