söndag 5 april 2009

Min helg

Igår fick jag ett samtal om att det skulle komma ett blombud, kunde inte alls komma på vem det skulle vara från men det visade sig vara från min chef, tänka sig, han hoppades att jag snart "skulle vara på fötterna igen" och snart tillbaka hos dem på jobbet! Snällt inte sant!

Sen så tänkte jag visa en bild på mitt gröna gips och som svar på en fråga, det finns tydligen många färger att välja mellan numera!

Resten av eftermiddagen igår gick åt till att baka en mäktig chokladkaka + besök av syster, sen en dusch och för mig att hoppa ut till busshållplatsen. Skulle möta min kompis på bussen och fara på tjejmiddag men lyckades hinna med den tidigare bussen som var lite sn, så fick vänta på Vasaplan en stund innan rätta bussen kom.
Sen åkte vi en liten bit till stora busstationen där vi blev hämtade av P och kom till tjejfesten med tjejgänget, det var en trevlig kväll.
Fick berätta vad jag hade gjort med foten ett antal gånger och sen åt vi middag, grönssaksstavar, grissini, chips och hemgjorda dipsåser till förrätt , lax med bla chili och ingefära + nudlar i morots, rödlök och sesammarinad och sallad till varmrätt. Till efterrätt min chokladkaka och S's hallonparfait, gissa om vi var mätta efteråt! 

Glömde tyvärr att ta kort på kakan, men kan säga att trots att vi var 9 pers så var halva kvar när jag åkte hem, så mäktig blev den men god, har haft syster på besök idag- hon har hjälpt till med dammsugning och tvätt, fick bjuda på fika x 2så en stor del av kakan är borta nu.

Har dock grymt ont i båda händerna/handlederna så bara detta att skriva blogg är jobbigt, tänkte försöka svara på kommentarerna innan jag ger mig i alla fall.

Just ja, en bild på min lilla lampa (IKEA) som lyser i nattmörkret kommer här också, bra att tända då det är dax att hitta toan tex eller för att inte snubbla på väg tillbaka till sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar