onsdag 10 juni 2009

Onsdag- skolavslutning

Vaknade till imorse, då var det soligt, somnade om och vaknade till moln. Åt lite frukost och eftersom att det inte regnade, så tog jag min nya kjol och cyklade till skolan.
Väl där plockade jag ihop lite saker och kikade på avslutningen för ettorna. De hade dekorerat aulan med stora pappersnäckrosor och vass, var riktigt läckert + två stora trollsländor som hängde i taket.

Det sjöngs och höll tal, tjusigt som alltid! Efteråt gick jag till personalrummet och fikade, skolan bjöd personalen på fika- marängtårta med jordgubbar och grädde, bakat av goa A i cafeterian.
L kom och fikade också, sen gick vi till andra skolan, träffade några av arbetkompisarna och åt sen lunch där innan det var slut för dagen.

Cyklade hem och fixade klart beställningskortet till Bitte, tittade sen ut och konstarerade att regnbyxor kunde vara bra att ta med på cykelturen till frissan, hann bara ut till cykelstället då det började regna.
Så drog på regnbyxorna och tur var det, ösregnade halvvägs, så klarade mig från att bli blöt.

Nu är jag korthårigare men inte superkort, känns dock skönt inför sommaren. Har surrat lite på msn, ätit och ser nu på Miss Marple, nya avsnitt som jag inte sett tidigare!

Några av sommarens planer är klara, ska hälsa på Mim i sommar och sen passa på att fara på bloggträffen i Stockholm som trevliga Majsan anordnar! Annars ska jag testa att börja dansa igen, får se vad sjukgymnasten säger till veckan.
Jobbar två dagar till, sen är det sommar(lov)ledigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar