måndag 16 november 2009

Gäsp +CSI

Har haft en fullspäckad helg, såg Idol hos mamma i fredags med syster och fikade. Sen bara hemma och såg lite på tv.

I lördags var det tjejfest och knytis så jag bakade blåbärsbrownies och kladdkakemuffins, båda blev lyckade. De andra hade fixat sallader, pajer, bröd, dricka mm och M hade också efterrätt, en rinnig kladdkaka, så det blev mycket choklad.
Kom hem efter halv 2 på natten, så ingen datakoll då, för trött!

Igår blev det sovmorgon och sen läste jag halva Marcus Birros bok "Landet Utanför" inför bokklubbsmötet, tog på regnkläder och cyklade upp till C. Var lite halt på vissa ställen men mest slask pga allt regn som bara fortsätter att komma ned.

När jag kom hem blev det sen middag och sen fortsatte jag att pyssla på med min tredje födelsedagskalender beställning, som jag ska jobba vidare på i veckan. Såg lite tv, bla "Härmed förklarar jag er Chuck och Larry", den var perfekt som underhållning i det tråkiga evighetsregnet! Sen så gillar jag Adam Sandler så inte fel det heller!

Idag har det varit full fart på jobbet, min namne är sjuk så har tagit över hennes jobb idag, men det gick rätt bra och snabbt for dagen, hann knappt ta en rast, men fick en kopp choklad på eftermiddagen innan mötet i alla fall. Puhh!!!

Min morbror kom hit ikväll och skulle hjälpa mig att skruva upp hatthyllan men då visade det sig att väggen var tjockare än vi hade trott så det blir ett nytt försök imorgon med längre skruvar.
Däremot så lyckades vi byta till vinterdäck, så nu behöver jag inte oroa mig över isfläckar även om det bara regnar och regnar nu, fortfarande.

Dax för en kopp te och sen fortsätta se på CSI, armen känns knappt av längre men det tog några dagar innan smärtan avtog, skönt att jag kanske kan sova på andra axeln inatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar