söndag 22 juli 2012

Gårdagens loppistripp

Igår så tog jag, mamma och syster en tur till Tavelsjö och besökte först en liten loppis, hittade inget där men skulle nog ha kollat upp den gröna tresitsiga bäddsoffan som fanns till salu i ett hus bredvid! =)
Efter det körde vi till Blå Eld och kollade in deras sortiment, de hade en del nya saker sedan jag var där förra sommaren och vi hittade alla några fina saker.




Detta är mina fynd! =)


Sedan blev det en tur till Bygdegården, där de också hade loppis, hittade en gammal brun flaska där från Arvidsjaurs Bryggeri som jag köpte! Vi passade också på att fika där, mamma och jag åt kladdkaka med mint och syster åt en kardemumma kaka! Såg en jättefin gammal T-Ford också! =)







Efter det svängde vi in till Hissjö badstrand och kollade in loppisen där, fanns lite fina saker men inget jag kände för att köpa just då! När vi körde tillbaka till stan så pratade vi om Borghällagård utanför Täfteå och efter en tur om till mamma där vi kollade vägbeskrivningen så fick jag ta över och köra dit, det var lite krokigt och en smal väg, inte många som väjde så bra in på mötesplatserna men vi kom fram i alla fall. Lite trädgårdssaker, mycket vintage/shabby chic saker och jag hittade en superfin vägglykta men den kostade lite för mycket dock! Så vi kikade in i det lilla antik/loppis tältet som fanns nedanför och där hittade jag en kaffekvarn till en kompis, så den blev inhandlad! =)



Vi passade också på att besöka fiskehamnen i Rovågern och shoppa lite rökt sik i Kvarkens Fisk gårdsbutik! =) 
Tog lite kort också! =)









6 kommentarer:

  1. Härliga bilder, haft en bra dag ser jag och jag gillar verkligen dina loppisfynd. Kram

    SvaraRadera
  2. Thank you Elenor for showing us a little of Sweden, the pictures are beautiful. It sounds like you all had a great time together which is so lovely, all girls together :-)
    Love ~ Lady Anne xx

    SvaraRadera
  3. Jättefina sommarbilder. Älskar hav och vatten..... Det är en massa år sedan jag var på loppis. Det är liksom ingen idé. Jag har nog aldrig hittat något på en loppis! Kramar

    SvaraRadera
  4. Beautiful photos, Pattie would love going to Blue Fire it is what she loves. That water with the boats looks inviting too!
    Sandi ♥

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Många fina foton från er tripp. Är alltid kul att se gamla bilar.
    Det var fin kaffekvarn. Synd att lyktan var så dyr.
    Vad många ställen ni har att åka till och göra loppisfynd.
    Med alla dom katterna har dom inte bott så nära grannar För någon borde ju sett något.
    Idag har vi kallt inne oxå. Mulet var det på förmiddagen sen kom regnet.
    Idag ska vi äta riktigt färsk potatis grannen har grävt upp på sin kollonilott.
    Ha en bra dag
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  6. Elenor, sounds like you had a lovely day shopping and visiting. Great photos, thanks for sharing with us your part of the world. :)

    SvaraRadera