söndag 8 juli 2012

Souvenirer mm

Min syster och hennes bästis har varit till Japan i 16 dagar och haft en toppenresa. Idag var jag och mamma på besök hos henne och kikade på bilderna från resan, rätt intressant att se allt och få veta lite mer om resan! =)
Fick lite roliga saker när hon kom hem också, så tog lite bilder på dem, allt från wasabi till en t-shirt! =)

Här är en gruppbild, två olika wasabi, ett vykort, wasabidressing?, choklad med wasabi, en Totoro pin, Totoro stämplar, grönt te, stickers och coola sockar! =)


Wasabi och chokladen, pin och stämplar, tepåsen till höger!


 Hello Kitty & One piece stickers


Totoro stämplar från Ghibli museet


 Massage kudde för fötterna (samlar på grisar för er som inte vet det)


Cool t-shirt med gris på + tryck på baksidan



Har också hunnit varit på bio med syrras bästis och sett The Amazing Spiderman, den var riktigt bra och vi såg inte den i 3D men det gick bra det också! =) Gillade den och det var lite ny twist på handlingen! =)

Annars mest umgåtts med syster och mamma i helgen, hunnit fika med en kompis på Café Göteborg också, ätit sushi, tacos och fått lite mer ordning här hemma innan jag får besök till veckan! =)
Ska roa mig med att baka imorgon, kakor och knäckebröd blir det nog!

10 kommentarer:

  1. wowzers elenor!! those are awesome gifts hun! I love them all!! I bet it felt like christmas!!!
    huge hugs Lou xxx

    SvaraRadera
  2. Härligt!! Vilken resa hon har gjort kan tänka mig att hon hade mycket att berätta om. Det är ett resmål som jag skulle kunna tänka mig. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Var väl massa fina foton från Japan som ni fick se?
    Mycket fint du fick av syrran.
    Vilken härlig massagekudde till fossingarna.
    På pepparkakshuset är det glasyr på taket som ska virkas. Sen blir det nog svårt att virka ihop allt. Taket limmar man på. Måste förstärka väggarna så att det står stadigt.
    Idag har vi 21+ är så kvavt. Kom några regndroppar igår kväll.
    Ha en bra dag.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  4. Jag kan tänka mig att det är fantastiskt att komma till Japan. Svårigheten är väl att nästan ingen talar engelska och japanska....inte ett ord jag kan! Kram

    SvaraRadera
  5. Perfekt att få komma dit, lite annorlundare resa. Skulle hellre välja Japan än de resor till Thailand osv. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Tack, mönstret på dukarna är över 40 år gammalt.
    Idag kolla jag upp pris på dom söta grisklämmorna, men det är inget för min plånbok. 40 stycken skulle kosta nstan 300 sen frakt på det.
    Nu fungerar min data perfekt. Var inte tangentbordet som var problemet.
    Sen jag lag in Explorer9.
    Är 36 nonstop som ska virkas och limmas fast på taketn När det torkat ska jag limma fast taket så sen är det klart.
    Gjorde grisen under för dina fötter?
    Ha en bra dag
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  7. Idag (tisdag) är det ett konstigt väder. Lite regn, lite sol, kvalmigt och inte kvalmigt. Tänk om det kunde bestämma sig.. Kram

    SvaraRadera
  8. Nämen vad sött! :D Älskar japanska prylar! När jag var yngre brevväxlade jag med en japan och hon skickade alltid massa söta saker :)

    Tack! :) Såg du på Work of Art förresten? Det är verkligen värt att spana in resten på Svt Play.
    Kram

    SvaraRadera