måndag 30 juli 2012

Recycle, Re-Purpose & Re-Invent

Here is my new creation for our new challenge at Recycle, Re-Purpose & Re-Invent! =)

I bought a canvas painting on sale but when I put it up it was all wrong, so I painted over the image with green and blue paint, made some patterns with punchinella, it was very popular in cardmaking and scrapbooking earlier.
Then I used the New Oceans Montage Sentiment Round from CS Designs and added two woodskewers I saved from when I bought chicken skewers for dinner earlier, I used sandpaper on them and painted them with my promarkers. 
Wrapped some twine around them to get a sea feeling and to me they resemble old oars! =) 
Added some paper seashells that I cut out from a sheet, couldn't figure out how to add real ones! 






18 kommentarer:

  1. Brilliant recycle with lots of interest on the piece of art.

    Love Chrissie xx

    SvaraRadera
  2. Great way to re-invent a canvas painting! Love the "oars" you added. your background is a wonderful complement to your beautifully coloured image. Very cool!

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen jätteduktig! :D Hur fint som helst!! kram

    SvaraRadera
  4. Duktig du är, gillar de naturfärgerna som du har valt :) Hoppas att du får en underbar helg. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Det var ett fint kort du har gjort.
    Hjälp i morron ska Gubben och jag åka till Centralen. Har ingen aning om vad som kan hända. Det enda jag hört att jag kommer att uppskatta det.
    Få se om jag kan få med gubben på söndag till loppmarknaden är ju en bit att åka.
    Gillade taklampan jag såg på ena fotot.
    Har varit en bra vecka är också hemma kom hem i torsdags.
    Skönt att vara hemma bland sina saker.
    Ha en bra kväll.
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  6. Det ser ut som en fantastisk tårta! Läckert. Kramar. Kul att du är tillbaka! :)

    SvaraRadera
  7. Love your recycled canvas, those oars are the perfect finish for this.

    SvaraRadera
  8. Härligt ändå med 2 veckor kvar, en annan har två veckor kvar att arbeta innan det blir semester igen :) Hoppas att du får en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  9. Hejsan. Ja vi hade några trevliga timmar tillsammans jag o Ingela. Maten var jättegod. Vädret höll sej bra oxå, men idag blåser det. Kram

    SvaraRadera
  10. Ja jag är nöjd men både ljushållern och tapeten. =ch smyckeshanden har jag letat länge efter, någon som passade mig och äntligen :)

    Ja jag rensa då och då på bloglovin! :)

    SvaraRadera
  11. Ahh, så friidrotten har börjat lite smått nu. Härligt!! Då blir det mer virkning och tv-tittande. Kram

    SvaraRadera
  12. Jätteroligt att du håller på med dansen. Du måste vara superproffs vid det här laget! Kram

    SvaraRadera
  13. Bilden blev verkligen fin :)
    Min helg är super och din med hoppas jag :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Härligt :) Tack :)
    Vad ska du hitta på imorgon då du vill ha fint väder?
    Kram

    SvaraRadera
  15. Gorgeous! I reuse my wooden skewers too! Thank you for sharing your beautiful creation. Best, CG

    SvaraRadera