fredag 27 maj 2011

Äntligen fredag

Jag längtar tills nästa helg, blir extra lång då det är Kristi himmelsfärd på torsdag + nationaldagen på måndag så långledig! =) 

Igår jobbade jag som vanligt, hem och förberedde inför middag och sedan in till stan och elevernas vernissage på Tonsalen, Folket Hus, många fina verk och fick en del inspiration själv. Slututställningen är öppen tom onsdag förmiddag nästa vecka, så passa på att gå dit ni som bor här i stan med omnejd! =)
Sedan bara att ila hemåt, kom hem 18.45, 19 kom middagsgänget så tur att det går snabbt med Sarah Lee pizzadeg och bara innehåll som ska läggas på! =) Blev lite sen middag men vi blev mätta och avslutade kvällen med en omgång plump! Jag gav M ett kort och en kruka basilika som tidig present, hon fyller år idag så ett stort grattis till henne! =)

Idag blev det att jobba över också, filmeleverna hade en filmgala med en film från varje årskurs, sen så var min elevs buss sen, så kom inte iväg från skolan förrän vid 15.45... ilade in till stan och handlade blomma, hämtade sushi åt mamma, köpte te och sedan ilade till mamma i regnet. Åt middag med henne, lånade en vattendunk inför helgen och ilade sedan hem igen i regnet! Har bakat en paj, recept finns HÄR, plockat fram sovsäck mm. 
Vi åker till en kompis mammas stuga med tjejgänget imorgon för att fira S som fyllde 40 i februari, hoppas regnet ger med sig innan dess. Får packa bra kläder och skor! =)

Ikväll blir det logdanspremiär i Gräsmyr, tur att det är under tak, nu då det regnar ute, ska åka med en kompis, skönt för jag är helt slut efter denna veckan!

9 kommentarer:

  1. Som vanligt har du fullt upp! Så skoj det låter med tjejhelg i stugan. Håller tummarna för att vädret är med er. Sol är trevligt! :)

    För mig är det lugnt ikväll med pärondajmglass och vin. I morgon är det rollspel (mordkväll) hemma hos en god vän. Jag ska spela exdrottningen Gloria. Vi får väl se om det är jag som är mördaren i slutändan ;)

    Söndag blir det shopping med mamma

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!

    Hoppas allt är bra med Dig!

    Kram
    Stevie

    SvaraRadera
  3. God morgon. Hoppas regnet gett sej. Här är det uppehåll iaf, men himlen är mörk. Ha en rolig helg i stugan. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, den helgen är inte dum, ha en fortsatt trevlig helg nu.

    SvaraRadera
  5. Gillar sökordstidningen, den är svår att få tag i. Den här gången beställde jag den över nätet.
    Det regnar mycket här.
    Hoppas du hade kul på dansen och med tjejerna när ni var i stugan.
    Här luktar det nybakat grannen kom med kaffebröd och matbröd från hembageriet där han jobbar.
    kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  6. Nähä.... De är lördag *ler* Du har fullt upp i helgen ser jag. Själv har jag suttit på MIUN i dag och imåra blir det cirkus!!!

    SvaraRadera
  7. Kul att dansa! :D Här har det inte regnat men det hänger i luften! :P Tack, tror hon kommer bli glad för de! ;) desamma du! :D Kramis

    SvaraRadera
  8. Det låter som om du har och haft fullt upp. :-D
    Jag längtar också tills långhelgen.

    Ha en fin vecka.
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas att du får en bra start på veckan

    SvaraRadera