tisdag 31 maj 2011

Senskideinflammation

Japp, det var diagnosen på min vänstra tumme som värkt länge, inte tennisarmbåge i alla fall. Handen sväller fortfarande lite men nu har jag fått ett stöd, Med Spec wrist lacer, som jag ska ha på dygnet runt, utom vid dusch, så är lite begränsad i min rörelse och hur jag kan använda handen! Arbetsterapeuten verkade vara bra och hon frågade upp en hel del, så ska återkomma till henne om två veckor och se hur det har gått. Den ser ut så här:



Det gick hyfsat att pyssla igår men var inte helt lätt, ikväll är det Vårruset men det ska väl gå bra, hoppas det inte blir regn i alla fall, kommer lite nu och då. Sedan blir det lugnare igen, vilket känns skönt! =) 
Jobbar bara imorgon, sedan är vi ledig tom tisdag, ska njuta av ledigheten och försöka plantera mer på min balkong så gott det går. =)

7 kommentarer:

  1. Hur ska Du nu klara av Ditt pyssel?!

    SvaraRadera
  2. då får du ta det lite lugnt med handen

    SvaraRadera
  3. Inte kul när det värker. Här regnar det nu o åskan har gått. Temperaturen sjönk 10 grader med åskan. Kram

    SvaraRadera
  4. Tyvärr kunde jag inte se din bild, men jag tror nog att den är jättefin.
    Som du ser har jag försökt fixa en ny blogg :))
    Kramar

    SvaraRadera
  5. HA en skön ledighet! Vi ska till Uggen och hugga ved....

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Skönt att du äntligen har fått reda på vad det onda heter. Jag trodde du var sjukskriven och vila armen- handen.
    Den lampan och ljuslyktorna kommer från saltbutiken.se Hälsokostbutiken hade såna förr som dom reade men var inte tillräckligt snabb att hinna med att köpa en.
    Den idén jag hade med skosmycket var inte så bra.
    Kramar från Gun-Britt

    SvaraRadera
  7. So sorry to read about your hand Elenor. My ds also had to wear a brace similar to that for awhile...he tore some ligaments in his wrist at one of the jobs he did.
    It's been a little while since I was last here...sorry. Have to tell you though, I love your card for CS Designs...the colors are fabulous. And your altered candy box is so beautiful! And your card for Michelle Perkett...wow...so wonderfully done...love that gorgeous lace that you used.

    Hope your thumb/wrist is feeling better soon...~ Char

    SvaraRadera